Hur skönt vore det om inkorgen inte bestod av 80% skräppost och reklam för de blå
tabletterna eller ett meddelande från den mycket trevliga advokaten som meddelar
att din avlägsna släkting i yttre Tulbarien tyvärr avlidit och att du är den ende avtagaren
till 973759 miljoner dollar och endast behöver betala ett litet arvode för att få ut hela slanten?

Välkommen!

Vi har en högkvalitativ epost-tjänst som både talar om för säljaren av tabletterna att de kan göra något  annat med dem, och meddelar advokaten att ingen är hemma just nu… utan att ni på företaget eller du där hemma ens behöver veta något om det, ni får helt enkelt inte in skräpet i inkorgen.

Den har ingen reklam, kostar en mindre slant i månaden och den är riktigt effektiv. Det finns som standard plats för 1GB epost per konto och den passar perfekt till smartphones och många typer av datorer. De flesta använder bara webbmail och IMAP till sin smartphone och platta.

Webbmailen då? är det den där hemska med ekorren? …hm, nej, inte alls. Webbmailen ser ungefär ut som epostprogrammet som ingår i ett välkänt kontorsprogram för företag ser ut… en molntjänst klart före sin tid.

Var är haken då, finns det inga nackdelar? – det skulle vara att epost från väldigt felinställda servrar inte når fram till er. Den eposten når ofta inte heller fram till andra operatörer med korrekt (RFC) inställda servrar

Just denna punkt kan diskuteras, man kan tex. säga -men min avsändare når ju fram till alla andra mottagare med epost, varför inte till mej/oss? ”alla” andra är inte sant, avsändaren når bara fram till de mottagare vars operatör medvetet släpper in epost även från dåligt inställda servrar. Det medför ganska säkert en bra mycket högre frekvens av oönskad epost som dessutom ökar i mängd över tiden. Man kan då försöka skilja bort den oönskade innan den når mottagaren, men bland de bästa åtgärderna för att även minska mängden spam i världen är helt enkelt att inte tillåta dåligt inställda servrar att få hantera epost genom kontroll direkt vid ankomst.

Där kommer vår support mer bokstavligt in i bilden igen. Vi kontaktar avsändaren enligt era instruktioner och tar reda på vad felet är tillsammans med deras epostoperatör. Behövs det, och felet ligger på avsändarens sida, ger vi operatören svart på vitt på felet, så att de har möjlighet att rätta till det, minst enligt de officiella standarder som finns för epostkommunikation (RFC). Vi har bland annat hjälpt små och stora företag i Sverige, Danmark, Storbritannien, Nederländerna, Förenade Arabemiraten mfl.

I samråd med er blockerar vi även annan oönskad epost, det kan tex. vara spamliknande reklam som inte går att få stopp på normala vägen, även från svenska företag.

 
Teknik:
POP3
Krypterad POP3, SSL
IMAP
MD5
Krypterad IMAP, SSL
Krypterad webbmail, https
Krypterad smtp, STARTTLS
PTR kontroll
SPF kontroll
PRA kontroll
IP kontroll
Värd kontroll
Dynamisk kontroll
DKIM signering (option)
Domainkeys (option)
VBR certifiering (option)
Tarpitting

Så mycket funktion och manuell touch av filter, låter dyrt juh   

-nä! tjänsten kostar mindre per konto och månad än ni tror, faktiskt mindre än en mycket känd och väl använd tjänst, ring oss och fråga.

Vi hjälper även till att flytta in er befintliga e-post i nya lösningen vid behov.